اخبار کرونا در چند خط ، کاهش 30 درصدی خطر مرگ کرونایی با رمدسیویر

به گزارش آریا بلاگ، آنچه در ادامه می آید مرور آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان است.

اخبار کرونا در چند خط ، کاهش 30 درصدی خطر مرگ کرونایی با رمدسیویر

به گزارش خبرنگاران ، *بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت هندوراس منع رفت و آمد ملی در این کشور برای یک هفته دیگر تا 18 اکتبر تمدید شده است.

هندوراسی ها می توانند بر اساس آخرین رقم شناسنامه های خود رفت و آمد داشته باشند. بر اساس بیانیه پلیس ، فقط فعالیت های مجاز اقتصادی مانند حمل و نقل ، ساخت و ساز ، سازمان های دولتی ، خدمات بهداشتی و غذایی مجاز به فعالیت در زمان منع رفت و آمد ملی هستند.

*وزارت امور خارجه سنگاپور روز دوشنبه در بیانیه مشترک با وزارت امور خارجه اندونزی گفت ، سنگاپور و اندونزی توافق کرده اند که سفرهای مرزی تا حدی برای اهداف اساسی و رسمی را بازگشایی کنند.

*کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری چینگدائو چین در بیانیه ای گفت که تمام 9 میلیون نفر از ساکنان این شهر طی پنج روز آینده تست کرونا می دهند. در این شهر موارد متعدد ابتلا به کرونا گزالرش شده است. بسکمک از آنها بدون علامت بوده اند.

این گزارش اضافه نمود که تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان داد که همه موارد با بیمارستان چینگدائو مرتبط هستند.

* وزیر بهداشت هند یعنی دکتر هارد وردان از مردم خواست که جشنواره های آینده را از خانه جشن بگیرند زیرا این کشور 7 میلیون مورد تایید شده کرونا دارد.

در یک جلسه توجیهی در شبکه های اجتماعی وردان به مردم هشدار داد که از اجتماعات بزرگ دور نشوند و با احتیاط از رهکردهای صادر شده توسط دولت در مورد اقدامات احتیاطی پیروی کنند.

*یافته های جدید در استرالیا نشان می دهد که ویروس کرونا بر روی اسکناس ها، دستگیره های فلزی در و صفحه های گوشی تلفن همراه تا یک ماه ماندگاری دارد. به عبارت دیگر اگر این سطوح ضدعفونی نشوند خطر انتقال بسیار بالاست.

*سازمان نظارت بر ایمنی بریتانیا هشدار داد کیت های تست کرونا در 20 دقیقه ممکن است ضریب دقیق چندان بالایی نداشته باشد و نباید به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و معیار تعیین منفی و یا مثبت بودن یک فرد باشد.

* آنتی بادی و واکسن کرونا به طور همزمان به بازار آمریکا عرضه می شوند. کاخ سفید می گوید ایالات متحده معامله 486 میلیون دلاری برای داروی ایمنی ویروس کرونا ویروس با شرکت داروسازی آسترازینیکا امضا کرده است.

* تحقیقات جدید نشان می دهد که گترهای معروف گردن به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک می کنند. این امر پس از یک تحقیق از دانشگاه دوک به وجود آمد که نشان می دهد پوشش های محبوب صورت باعث می شود از ورود ذرات عفونی به فرد جلوگیری شود اما همین پوشش مانع از خروج ذرات آلوده فرد آلوده به محیط نخواهد شد.

* یک مطالعه جدید نشان می دهد ویروس کرونا می تواند جلوی درد را بگیرد و بیماری را در مراحل اولیه خود در حالی که در بدن پخش می شود بپوشاند. در تحقیقی که روی موش ها انجام شد ، دانشمندان دریافتند که پروتئین سنبله ای که ویروس برای ورود به سلول ها استفاده می کند ، به یک گیرنده متصل می شود و راستا سیگنالینگ درد نورون ها را کاملا معکوس می کند.علاوه بر این ، تسکین درد ممکن است در عرض 30 دقیقه از ابتلا به آن رخ دهد و چند ساعت طول بکشد.

*نتایج تحقیقات در رابطه با داروی رمدسیویر نشان می دهد این دارو دوران نقاهت بیماران کرونایی را به مدت پنج روز کاهش می دهد و ریسک مرگ را نیز تا 30 درصد کاهش می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4741

به "اخبار کرونا در چند خط ، کاهش 30 درصدی خطر مرگ کرونایی با رمدسیویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ، کاهش 30 درصدی خطر مرگ کرونایی با رمدسیویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید