افزایش هتل های استان قم از 5 مورد به 55 هتل

به گزارش آریا بلاگ، رئیس انجمن هتل آپارتمان های استان قم با اشاره به افزایش تعداد هتل های استان قم نسبت به دهه های گذشته، گفت: در دهه 60 پنج هتل در استان قم موجود بوده که امروز این تعداد به 55 مورد رسیده است.

افزایش هتل های استان قم از 5 مورد به 55 هتل

به گزارش خبرنگاران از قم، محمدتقی مستقیمی در همایش روز جهانی توریستی که ظهر امروز در تالار بزرگ شهر برگزار گشت، روز جهانی توریستی را موردتوجه قرار داد و گفت: روز پنجم مهر مصادف با روز جهانی توریستی بوده و در استان قم ما با پدیده توریست زائر روبرو هستیم و از زمانی که قم به عنوان استان مطرح شد، میزان خدمات رسانی ها و پیشرفت ها رو به فزونی نهاده است.

رئیس انجمن هتل آپارتمان های استان قم با اشاره به افزایش تعداد هتل های استان قم نسبت به دهه های گذشته، اضافه نمود: در دهه 60 پنج هتل در استان قم موجود بوده که امروز این تعداد به 55 مورد رسیده و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد در خارج از حوزه سازمان میراث فرهنگی بوده و این مجموعه نهایت همکاری را در امر تأسیسات توریستی انجام داده است.

در بخشی از این برنامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، مطرح نمود: مجموعه سازمان فنی و حرفه ای استان در زمینهٔ مختلف آموزشی، صنایع دستی، هتلداری و اقامت می تواند کمک رسان بخش توریستی استان گردد.

عطار نیا با ابراز تأسف از کمبودهای آموزشی جذب توریست استان، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه استان قم اخیراً از استان تهران مجزا شده و به عنوان استان مستقل مطرح شده، آموزش های فنی جهت جذب توریست همچون آموزش هتلداری مغفول مانده بود که این خلأ در حال پر شدن است.

وی ظرفیت استان در جذب توریست را بالا دانست و تأکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای با توجه با پتانسیل بالای خود، می تواند نقش مهمی را در جذب توریست و توریست به استان ایفا کند و به همین دلیل اخیراً آموزش هتلداری در دستور کار قرار گرفته تا بتوانند جذب مسافر را در استان بالا ببرند.

عطارنیار اعلام کرد: طبق قانون کار گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای، مورد تأیید سازمان جهانی کار بوده و برای آموزش دیدگان این مرکز یک مجوز بین المللی صادر شده و با ترجمه آن، مورد تأیید وزارت خارجه قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با تأکید بر اهمیت دوره های آموزشی لازم برای هتلداران و بخش های درگیر با جذب توریست، شرح داد: کوشش و کوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان قم می تواند با برگزاری دوره های آموزشی لازم در امر جذب توریست به ثمر نشیند.

وی گفت: لوحی که با عنوان ثبت مرکز کارآموزی به امضای معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده به نماینده هتلداران استان قم اعطا می گردد.

ز

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3101

به "افزایش هتل های استان قم از 5 مورد به 55 هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هتل های استان قم از 5 مورد به 55 هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید