آنالیز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری

به گزارش آریا بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آنالیز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری صورت گرفت.

آنالیز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری

داستان چیست؟

در ملاقات سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و فواد نقی اف، رئیس موسسه دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان همچنین ساده سازی ویزا و فرایند تردد از گذرگاه های مرزی میان دو کشور و تکمیل زیرساخت ها در این زمینه، گسترش همکاری و تعاملات میان نمایندگان و نهادهای گردشگری، برنامه های پیش بینی شده برای توسعه حوزه گردشگری در دوران پسا کرونا، تبادل تجربه و اطلاعات در این حوزه و نیز چشم انداز روابط گردشگری کشورهای حاشیه دریای خزر مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

رئیس موسسه دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان در سخنانی با اشاره به آزادسازی سرزمین های این کشور در قره باغ، فرصت های توسعه گردشگری در این منطقه را مورد بحث قرار داد.

به گفته نقی اف، بر اثر اشغال نزدیک به 30 سال قره باغ از سوی نیروهای ارمنستان خسارات قابل توجهی به ظرفیت های گردشگری این منطقه وارد و امکان گردشگری از جمله یادگارهای تاریخی، دینی و میراث اسلامی بطور هدفمند تخریب شده است . موسوی نیز بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری آذربایجان تاکید نمود و برقراری صلح در منطقه را برای توسعه کل منطقه مهم دانست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6199

به "آنالیز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید