بهره برداری از طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب در سال 1403

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره برداری از طرح GTPP اسلام آباد غرب به نام نخستین طرح توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از خصوصی سازی، در سال 1403 خبر داد.

بهره برداری از طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب در سال 1403

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آقای بهزاد محمدی در جریان بازدید دوره ای از فرایند اجرایی طرح GTPP اسلام آباد غرب گفت: این طرح، نخستین طرح ملی در صنعت پتروشیمی است که زنجیره آن از راستا گاز طبیعی به پروپیلن و پلی پروپیلن توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه طرح اسلام آباد غرب، نخستین طرحی است که پس از خصوصی سازی ها از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال توسعه است، اضافه نمود: عملیات اجرایی این طرح در سه مرحله تعریف شده است؛ ابتدا از راستا گازطبیعی به متانول و از این راستا به سمت پروپیلن و خاتمه به سمت تولید پلی پروپیلن حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حجم سرمایه گذاری این طرح را 545 میلیون دلار اظهار داشت و ادامه داد: دانش فنی این طرح در سال های متمادی و با تلاش پژوهشگران ایرانی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه داده شده است و پیش بینی می شود این طرح با شتابی که در فرآیند عملیاتی اجرایی دارد، در سال 1403 به مرحله بهره برداری و تولید برسد.

محمدی یادآور شد: از عواملی که سبب شده است صنعت پتروشیمی کشور در راستا توسعه طرح های تولید پروپیلن پیروز نباشد، دست نیافتن به دانش فنی تولید این محصول راهبردی است، ایران اکنون سالانه حدود یک میلیون تن ظرفیت تولید پروپیلن دارد، اما سالانه نزدیک به 4 میلیون تن نیاز داریم.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه زنجیره پروپیلن در کشور، اضافه نمود: از برنامه های راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تغییر چهره این صنعت در بخش توسعه زنجیره ارزش و ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال 1404 است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: هم اکنون مجوز ساخت بعضی پروژه های GTPP یا GTP که نه تنها پروپیلن بلکه مشتقات پروپیلن را تولید می کنند، صادر شده است و امیدواریم با انجام پروژه های تولید پروپیلن از راستا گاز و همین طور پروژه های PDH از راستا پروپان، تولید 4 میلیون تنی پروپیلن و توسعه زنجیره ارزش از این راستا تا سال 1404 محقق شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7574

به "بهره برداری از طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب در سال 1403" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب در سال 1403"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید