بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد با توسعه گردشگری و کاشت گیاهان دارویی علاج می شود

به گزارش آریا بلاگ، رئیس اتاق یاسوج می گوید: از میان مزیت ها و جاذبه های اقتصادی گوناگون در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه و سرمایه گذاری بر دو حوزه گردشگری و کشت گیاهان دارویی زودتر می تواند نرخ بیکاری در این استان را پایین بیاورد.

بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد با توسعه گردشگری و کاشت گیاهان دارویی علاج می شود

جبار کیانی پور در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با اشاره به اولویت های منطقه ای که دولت سیزدهم باید در استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال کند، می افزاید: مهم ترین اولویت ها به ظرفیت های درونی جغرافیایی و استفاده از ظرفیت های موجود در هر استان برمی گردد. در استان ما استفاده از منابع خدادادی و توسعه گردشگری مهم است و از ظرفیت های خوب استان است.

او ادامه می دهد: با توجه به بحران آب در بیشتر نقاط کشور و برخورداری کهگیلویه و بویراحمد از منابع خوب آبی، حمایت از بخش کشاورزی در این استان بسیار مهم است.

کیانی پور بابیان اینکه صنایع پایین دستی نفت و گاز از مزیت های دیگر استان هستند، می گوید: در اقلیم گرمسیری استان در صنایع پایین دستی نقت و گاز مثل پتروشیمی ها ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد. متأسفانه این صنایع بیشتر از آنکه برای استان عوایدی داشته باشند محرومیت ایجاد کرده اند. خواست ما از دولت تازه این است که بهره برداری از این صنایع را به گونه ای مدیریت کند که مردم منطقه بتوانند توسعه حاصل از این صنایع را ببینند.

او با همه این ها تأکید می کند: معتقدم عمده ترین اولویتی که می تواند نرخ بیکاری استان را پایین بیاورد توسعه گردشگری و توسعه کاشت گیاهان دارایی و بخش کشاورزی در این استان است.

رئیس اتاق یاسوج با انتقاد از رویکرد دولت های قبلی نسبت به برخی از استان ها، می گوید: مهم ترین عاملی که باعث شده استان ما کمتر توسعه پیدا کند، نبود زیرساخت های اساسی است. زیرساخت هایی که می توانند مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری باشند. آن چیزی که در استان ما اتفاق افتاده این است که به دلیل نبود زیرساخت ها سرمایه گذاری نتوانسته شکل بگیرد و از طرفی منابع بودجه ای کشور به شکل متوازن با ظرفیت های استانی تخصیص نیافته است. طبیعی است که با مهیا نبودن زیرساخت ها توسعه شکل نخواهد گرفت. امیدوارم در دولت تازه این رویکردها تغییر کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7895

به "بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد با توسعه گردشگری و کاشت گیاهان دارویی علاج می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد با توسعه گردشگری و کاشت گیاهان دارویی علاج می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید