تاثیر رفاه عمومی در نشاط اجتماعی جوامع مختلف، ضرورت خودداری مسئولان از تخریب یکدیگر در انتخابات پیش رو! خبرنگاران

به گزارش آریا بلاگ، کمبود نشاط اجتماعی در جامعه منجر به ایجاد حس ناامنی در میان مردم و زیر سوال رفتن کل نظام و حاکمیت اسلامی می گردد.

تاثیر رفاه عمومی در نشاط اجتماعی جوامع مختلف، ضرورت خودداری مسئولان از تخریب یکدیگر در انتخابات پیش رو! خبرنگاران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- پیشرفت و توسعه سایر جوامع در گرو داشتن شهروندانی شاد و بانشاط است که بتوانند با خیالی آسوده و دغدغه ای کمتر به انجام مسئولیت های خود بپردازند و از طرف دیگر شادی و نشاط شهروندان موجب بالا رفتن نشاط اجتماعی می گردد و دستاوردهای فوق العاده ای را برای جوامع به دنبال دارد.

مقوله نشاط اجتماعی منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به یکدیگر و به مسئولان خواهد شد و شکل گیری تعاملات سازنده و مفید هم از دیگر فاکتورهای مهم تحقق و ارتقاء نشاط اجتماعی به شمار می رود.

رابطه مستقیم نشاط اجتماعی و رفاه و امنیت اجتماعی!

یکی از شاخصه های زندگی مطلوب و ایده آل افراد در جامعه شاد بودن است و به هر اندازه که یک کشور مردم با نشاط تری داشته باشند، بدون تردید احساس رفاه و آسایش بیشتری را درک می نمایند.

در جامعه ای که افراد از نشاط کافی برخوردار باشند، اغلب افراد نگرشی خوشبینانه دارند و نسبت به زندگی و مسائل آن، خوشبین تر و امیدوارتر هستند.

افراد در جامعه وقتی نشاط اجتماعی را لمس می نمایند که از یک طرف شاخص های معیشتی و رفاهی و شاخص های فرهنگی، علمی و سیاسی در آن جامعه موجود باشد و از طرف دیگر این شاخص ها در سطح و اندازه مطلوب و مورد قبول عموم افراد باشد.

فراهم کردن فضا و محیطی برای شکوفا کردن استعداد افراد مختلف نیز از دیگر مولفه هایی است که منجر به افزایش میزان نشاط اجتماعی می گردد.

انتخابات و اتفاقاتی این چنینی هم موجب افزایش تکاپو و نشاط اجتماعی می گردد و البته این امر به شرط پرهیز مسئولان از تخریب دیگر رقبای سیاسی محقق خواهد شد.

ضرورت خودداری مسئولان از تخریب یکدیگر!

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در تبادل نظر با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: نشاط اجتماعی دستاورد فراهم کردن شرایط نرمال برای زندگی عموم مردم و تامین فاکتورهای متوسط یک زندگی ایده آل محسوب می گردد.

وی توضیح داد: در حال حاضر که به زمان انتخابات پیش رو نزدیک و نزدیکتر می شویم نشاط اجتماعی خاصی در میان بعضی از مردم در حال شکل گیری است و این مسئولان هستند که می توانند با مدیریت رفتار خود نشاط اجتماعی را افزایش و یا کاهش بدهند.

این جامعه شناس در ادامه اضافه نمود: مسئولان باید در تمام بخش های مالی، اجتماعی، فرهنگی و سایر بخش ها از تخریب یکدیگر خودداری نمایند و فراموش ننمایند که در غیر این صورت ضمن هدف دریافت اعتماد مردم به نظام انقلاب اسلامی، نشاط اجتماعی را نشانه گرفته اند.

قرائی مقدم گفت: مسئولان شاغل در دستگاههایی چون قوه مجریه و قوه مقننه در بعضی موارد با شایعه پراکنی و تخریب طرف سیاسی مقابل خود، سعی در خوب جلوه دادن خویش می نمایند و به صراحت میتوان گفت که چنین رفتارهایی در قوه قضائیه در کمترین موارد هم به چشم نمی خورد.

ایجاد حس ناامنی، پیامد کاهش نشاط اجتماعی!

وی تاکید نمود: شرایط معیشتی فعلی که در جامعه حاکم است و فشارهای روانی و اجتماعی مختلفی که مردم آن را به دلیل نابسامانی اقتصاد کشور متحمل شده اند، به اندازه کافی میزان نشاط اجتماعی را کاهش داده است و امیدواریم که مسئولان با رفتار نسنجیده شرایط فوق و حس بدبینی بعضی از مردم را تشدید ننمایند.

این جامعه شناس تاکید نمود: کمبود نشاط اجتماعی در جامعه منجر به ایجاد حس ناامنی در میان مردم خواهد شد و رقبای سیاسی نباید با شایعه پراکنی و ایجاد حس بدبینی به این حس منفی دامن بزنند.

قرائی مقدم با اشاره به افزایش و گسترش شایعه پراکنی در دوران فعلی توسط دشمنان خارجی و داخلی کشور توضیح داد: توطئه دشمنان خارجی برای ایجاد حس بدبینی مردم نسبت به نظام و حاکمیت، باید با هوشیاری و تدبیر به هنگام مسئولان خنثی گردد.

وی همچنین یادآور شد: عدم مدیریت رفتارهای اجتماعی و هیجان های زودگذر در افراد و به ویژه در میان مسئولان و متولیان دستگاههای اجرایی دولتی، نه تنها باعث کاهش نشاط اجتماعی می گردد بلکه کل نظام انقلاب اسلامی و حاکمیت فعلی را زیر سوال خواهد برد.

افزایش خود آگاهی عموم مردم در جامعه!

این جامعه شناس اضافه نمود: تخریب دروغین و شایعه پراکنی بر علیه مسئولان در هر جایگاهی به مفهوم تخریب نظام است و اثرات مخرب و جبران ناپذیری را به جای خواهد گذاشت.

قرائی مقدم توضیح داد: خوشبختانه سطح خودآگاهی عموم مردم و به ویژه خودآگاهی جوانان در جامعه امروز افزایش پیدا نموده است و مسئولان نباید فراموش نمایند که اخبار منفی و دگر تخریبی آن ها منجر به کاهش شور انتخاباتی و در نهایت به کاهش میزان نشاط اجتماعی می انجامد.

وی اضافه نمود: بدبختی جوامع دنیا سوم این است که مسئولان در بعضی از موارد به جای آنکه نفع کلی جامعه را در نظر بگیرند، نفع فردی خود را لحاظ می نمایند و مدیریت ادراکی از حساسیت شرایط ندارند.

به عقیده جامعه شناسان بین سطح نشاط اجتماعی و احساس امنیت و آرامش مردم، رابطه مستقیمی وجود دارد و این مسئولان هستند که باید حافظ سرمایه ارزشمند امنیت مردم باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6466

به "تاثیر رفاه عمومی در نشاط اجتماعی جوامع مختلف، ضرورت خودداری مسئولان از تخریب یکدیگر در انتخابات پیش رو! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر رفاه عمومی در نشاط اجتماعی جوامع مختلف، ضرورت خودداری مسئولان از تخریب یکدیگر در انتخابات پیش رو! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید