ترامپ: برای حفاظت از نظم و قانون در واشنگتن مانده ام

به گزارش آریا بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا آدینه با لغو برنامه اقامتش در تفرجگاه گلف بدمینستر نیوجرسی گفت، در واشنگتن مانده است تا اطمینان حاصل کند نظم و قانون اجرا می گردد.

ترامپ: برای حفاظت از نظم و قانون در واشنگتن مانده ام

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیغامی توییتری نوشت: به طور کلی جلوی آتش افروزان، هرج و مرج طلبان، غارتگران و آشوبگران گرفته شده است. من آنچه را که برای امن نگاه داشتن جوامعمان ضروری است، انجام می دهم و این افراد مقابل عدالت جوابگو خواهند شد.

ترامپ متعهد شد تا با هر آنکس که به تخریب بناهای یادبود آمریکا اقدام کند، برخورد سختی گردد و به استفاده از قوه قهریه علیه بعضی از معترضان تهدید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پیغام توییتری خود نوشت، یک دستور اجرایی بسیار قدرتمند برای حفاظت از بناها به امضا رسانده است. متن دستور تاکید دارد که دولت فدرال هر آن که به تخریب یا ویرانی بناها، یادمان ها و مجسمه ها اقدام کند تا بیشترین حد مجازات کند.

قانون حفاظت از یادبود کهنه سربازان به سال 2003 مجازات حبس تا 10 سال برای تخریب یا کوشش برای تخریب بناهای یادبود مرتبط با کسانی که در نیروهای مسلح آمریکا خدمت نموده اند، در نظر می گیرد. دستور ترامپ همچنین به کاهش حمایت فدرال از ایالات و آژانس های محلی اجرای قانون که نتوانند از این بناها حفاظت نمایند، تهدید می نماید.

اعتراضات در آمریکا با مرگ جورج فلوید، شهفرایند سیاه پوست آمریکایی بر اثر خشونت پلیس شروع شده است. به همین دلیل، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را به تصویب رساند که شامل تغییرات بنیادی در ساختار نیروی پلیس این کشور می گردد؛ هرچند در حال حاضر تایید آن در سنا چندان محتمل نیست.

حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت دارد و این طرح با اکثریت 236 رای موافق در برابر 181 رای مخالف به تصویب رسید. موافقان طرح، عضو حزب دموکرات و مخالفان عضو حزب جمهوری خواه بودند.

این طرح به نام جورج فلوید نامگذاری شده است که هنگام بازداشت به دست پلیس بر اثر خشونت یکی از ماموران کشته و مرگ او تظاهرات گسترده ای را در آمریکا و دیگر کشورها به راه انداخت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که در صورت تصویب این طرح در کنگره، آن را وتو خواهد نمود. تبدیل آن به قانون مستلزم تصویب در مجلس سنا و امضای رئیس جمهوری است.

به گزارش بی بی سی، نمایندگان حزب جمهوری خواه در سنای آمریکا نیز طرح دیگری را برای اصلاح ساختار و تشکیلات پلیس ارائه داده اند که دامنه تغییرات مورد نظر آن به مراتب کمتر است اما با مخالفت دموکرات ها روبرو شده است.

طرح قانون جورج فلوید برای عدالت در نحوه عملیات پلیس دقیقا یک ماه پس از مرگ او در مینیاپولیس، ایالت مینه سوتا تصویب شده که نشانه سرعت بیش از اندازه در مجلس نمایندگان یعنی نهادی است که معمولا به آنالیز جزئیات و تفکر در طرح ها شهرت دارد.

این طرح ماموران پلیس را شخصا برای خسارت در جریان عملیات پلیسی قابل پیگرد می داند و استفاده از مجوز تفتیش افراد و اماکن بدون اجازه قبلی را که در عملیات کشف مواد مخدر به کار می رود، ممنوع می نماید. همچنین از انتقال مازاد تجهیزات نظامی به نیروهای پلیس جلوگیری به عمل می آورد.

سه نماینده عضو حزب جمهوری خواه با نادیده دریافت گرایش افراد هم حزب خود به این طرح رای مثبت دادند.

مجلس سنای آمریکا پیش نویس طرح پیشنهادی در مجلس نمایندگان را برای آنالیز قبول ننموده و گفته است که در محتوای آن زیاده روی شده و تصویب چنین قانونی فرایند برقراری نظم و قانون را تضعیف می نماید.

طرح پیشنهادی جمهوری خواهان هم مانند طرح دموکرات ها ماموران پلیس را از دریافت یا فشردن گلوی افراد تحت تعقیب هنگام بازداشت آن ها منع می نماید، خواهان آموزش بهتر ماموران می گردد و با نصب دوربین روی کلاه و خودرو پلیس، امکان ثبت ماموران پلیس متهم به تخلفات در یک مرکز ملی را فراهم می آورد.

دموکرات ها می گویند که طرح پیشنهادی جمهوری خواهان مشخصا درصدد حفاظت از سیاه پوستان نیست و به گردآوری اطلاعات و مشوق های اقتصادی جهت قبولاندن این اصلاحات به تشکیلات ایالتی متکی است.

در روزهای گذشته، سناتورهای حزب دموکرات از حمایت از جمهوری خواهان برای قرار دادن این طرح در دستور کار سنا خودداری کردند.

هیچ یک از این دو طرح شامل کاهش بودجه پلیس و انتقال آن به نهادهای خدماتی دیگر نیست. فعالان جنبش زندگی سیاهان مهم است خواسته اند که بودجه پلیس کاهش یابد و به جای آن، این پول به سازمان های فعال در زمینه پیشبرد حقوق سیاه پوستان پرداخت گردد.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در جمع نمایندگان سیاه پوست کنگره گفت: دقیقا یک ماه پیش جورج فلوید آخرین جمله را گفت - نمی توانم نفس بکشم - و جهت تاریخ را تغییر داد.

حکیم جفریز، نماینده دموکرات نیویورک گفت: در آمریکا هر مادر سیاه پوست و هر پدر سیاه پوست باید با فرزندانشان صحبت نمایند و به آن ها بگویند که در صورت نزدیک شدن پلیس چه باید بنمایند.

دبی لسکو، نماینده سیاه پوست جمهوری خواه از آریزونا گفت: زندگی همه نژادها اهمیت دارد.

به گزارش واشنگتن پست، گلن گروثمن، نماینده حزب دموکرات از ویسکانسین، گفت که وقتی سفیدپوست ها کشته می شوند کسی علاقه ای ندارد در خصوص آن صحبت کند.

تیم اسکات، تنها سناتور سیاه پوست جمهوری خواه و تدوین نماینده طرح سنا برای اصلاح تشکیلات پلیس، حزب دموکرات را به سیاست بازی نژادی متهم نموده و گفته است که انگیزه آن ها فقط تبلیغات در آستانه انتخابات ماه نوامبر است. در این انتخابات علاوه بر رئیس جمهوری، تمامی اعضای مجلس نمایندگان و نیمی از نمایندگان مجلس سنا هم انتخاب می شوند.

اسکات با انتقاد از تصمیم سناتورهای دموکرات برای جلوگیری از مذاکره در خصوص طرح پیشنهادی او برای اصلاح تشکیلات پلیس، به خبرگزاری فاکس نیوز گفت: اگر سیاه پوستان بیشتری کشته شوند، خونشان به گردن دموکرات هاست.

اوایل این هفته نانسی پلوسی نمایندگان جمهوری خواه را متهم کرد که می کوشند قتل را نادیده بگیرند، قتل جورج فلوید را. این اظهارات باعث خشم نمایندگان جمهوری خواه شد.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3665

به "ترامپ: برای حفاظت از نظم و قانون در واشنگتن مانده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: برای حفاظت از نظم و قانون در واشنگتن مانده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید