توضیحات وزیر دادگستری ترکیه درباره اعضای بازداشتی مجلس

به گزارش آریا بلاگ، وزیر دادگستری ترکیه در پاسخ به سوالی درباره شرایط سه قانونگذار احزاب اپوزیسیون این کشور که زندانی شده اند، گفت، قضاوت نهایی بر اساس فرایند های قضایی گرفته شده است.

توضیحات وزیر دادگستری ترکیه درباره اعضای بازداشتی مجلس

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سه قانونگذار احزاب اپوزیسیون، جمعه و یک روز پس از آنکه مجلس این کشور کرسی های آنها را گرفت، به زندان فرستاده شدند.

عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه درپاسخ به سوالی درباره شرایط این سه قانونگذار احزاب اپوزیسیون این کشور گفت، قضاوت نهایی بر اساس فرایند های قضایی گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی، اگر حکم نهایی زندان به مجمع عالی ملی ترکیه ارائه شود، پیامدهایی دارد.

وی در پاسخ به انتقادهای مطرح شده علیه این تصمیمات گفت، حذف مصونیت مجلسی که به پیگرد این قانونگذاران منجر شد، مدیون حمایت حزب اصلی اپوزیسیون مردم جمهوری خواه در 2016 است.

وزیر دادگستری ترکیه همچنین گفت، اگر این حزب چنین حمایتی را عنوان نمی کرد، مقررات قانون اساسی که به پیگرد این قانونگذاران انجامید، در مجلس تصویب نمی شد.

یکی از قانونگذاران زندانی از حزب مردم جمهوری خواه و دو تن دیگر از حزب دموکراتیک خلق هستند.

قضاوت نهایی بر اساس روندهای قضایی علیه انیس بربراوغلو از حزب مردم جمهوری خواه و لیلا گوون و موسی فاریسوگولاری، از حزب دموکراتیک خلق در مجمع ملی قرائت شد.

گوون از استان هکاری به اتهام عضویت در یک گروه مسلحانه تروریستی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است.

فاریسوگولاری از استان دیاربکر به اتهام عضویت در یک گروه مسلحانه تروریستی به 9 سال حبس و بربراوغلو از استانبول نیز بابت انتشار اسرار دولتی به یک روزنامه در ژوئن 2017 به پنج سال و 10 ماه حبس محکوم شده اند. بربراوغلو به اتهام افشای تصاویر مربوط به توقف کامیون های سازمان اطلاعات ملی ترکیه در جهت سوریه در ژانویه 2014 به یک روزنامه نگار محکوم شده است.

وزیر دادگستری ترکیه همچنین درباره تعلیق فعالیت تعداد زیادی از شهردارهای محلی حزب دموکراتیک خلق که با اتهامات تروریستی روبرو هستند، گفت: آنها باید از ارتباط با تروریسم اجتناب کنند. هر کسی که از دموکراسی برای کمک به تروریست ها استفاده می کند در هیچ جای جهان جایی ندارد. اقدامات حقوقی علیه چنین افرادی ادامه می یابد و ضروری است.

وی هم چنین به سوالی درباره اینکه آیا در قوانین مربوط به انتخاب شهردارها و قانونگذاران نقص وجود دارد یا خیر، گفت: بررسی و آماده سازی یک قانون جدید انتخاباتی ضروری و مفید است.

این وزیر در ادامه درباره اقدامات اجرا شده در زندان ها و دادگاه های ترکیه علیه شیوع ویروس کرونا نیز گفت، تمامی اقدامات لازم در وقت مقتضی اجرا شده است. دولت تمامی احتیاط های لازم را برای مقابله با کرونا ویروس در زندان ها و بازداشتگاه ها انجام می دهد.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3500

به "توضیحات وزیر دادگستری ترکیه درباره اعضای بازداشتی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر دادگستری ترکیه درباره اعضای بازداشتی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید