جیرفت از اصلی ترین تمدن های ایران است

به گزارش آریا بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که جیرفت از اصلی ترین تمدن های ایران است، گفت: در صورت اثبات نظریه مردم شناسان، نظریه آغاز زندگی بشر از بین النهرین دستخوش تغییر می شود.

جیرفت از اصلی ترین تمدن های ایران است

به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در مراسم رونمایی از فراخوان همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی با بیان این که کرمان رمز و راز خاصی دارد و ظرفیت های فرهنگی و تمدنی این شهر هم تراز با استان های بزرگی مانند شیراز و اصفهان است، اظهار کرد: در صورت بازشناسایی شهر کرمان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی قطعا شاهد تبدیل شدن این شهر به یکی از مقاصد گردشگری داخلی و خارجی خواهیم بود.

او ادامه داد: جیرفت یکی از 10 نقطه تمدنی کرمان است که در صورت اثبات نظریه مردم شناسان درباره سبقه تمدنی جیرفت، شاهد تغییر نظریه موجود که بین النهرین را سرآغاز تمدن زندگی بشر می داند، خواهیم بود.

وی با اشاره به مقام خواجوی کرمانی و تاثیرپذیری حافظ از این شخصیت تاریخی، گفت: برجسته سازی این نوع شخصیت ها، افتخار بزرگی است که نصیب دانشگاه آزاد شده است و شورای فرهنگ عمومی کشور و انجمن مفاخر نیز در راستای برگزاری باشکوه این مراسم، تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2411

به "جیرفت از اصلی ترین تمدن های ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیرفت از اصلی ترین تمدن های ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید