خبرنگاران آمادگی 130 هنرستان برای فراوری ماسک

به گزارش آریا بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از اعلام آمادگی 130 هنرستان در سراسر کشور برای فراوری ماسک و لباس های مناسب برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران آمادگی 130 هنرستان برای فراوری ماسک

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در سومین گردهمایی اعضای شورای معاونین با مدیران کل استان ها در خصوص اقدامات موثر اجرا شده از طرف آموزش و پرورش در فضای مجازی در مدت تعطیلی مدارس به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: اطلاعات ارسال شده در خصوص شرایط و چگونگی اجرای برنامه های آموزشی به وسیله شبکه های اجتماعی و صداوسیمای استانی که توسط فرهنگیان استان به دست ما می رسد، یاری موثری برای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: با ارزیابی این اطلاعات به این نتیجه می رسیم که هر استان چه مقدار در تسهیل فرایند آموزشی یاری نموده است تا بتوانیم با حمایت های خاص رشد بیشتری به کارها بدهیم و اگر لازم باشد، بعضی موارد را تصحیح کنیم.

کمرئی با بیان اینکه آموزش و پرورش از دو شبکه تلویزیونی چهار و آموزش برای پخش برنامه های درسی دانش آموزان به طور روزانه و مستمر استفاده می نماید، گفت: در ابتدای کار، برنامه های آموزشی شبکه های صداوسیما را با 14 برنامه روزانه آغاز کردیم و در هفته جاری توانستیم این برنامه ها را به 22 برنامه در دوره دوم آموزش متوسطه گسترش دهیم و با احتساب آموزش ابتدایی، در حال حاضر روزانه 28 برنامه را از شبکه های ملی و استانی، به طور روزانه پخش می کنیم که اگر این ها را در هفت روز هفته ضرب کنیم، حجم عظیمی از برنامه ها به وسیله این دو شبکه رسانه ملی اجرایی می گردد.

90 ماده درسی در حال آموزش است

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش دوره متوسطه تعداد 182 درس داریم، گفت: از مجموعه 95 ماده درس بدون تکرار شاخه نظری که باید مورد آموزش قرار بگیرند، 90 ماده درسی را هدف گذاری کردیم و هم اکنون در حال آموزش است.

وی گفت: 36 درس متوسطه اول داریم، 20 ماده درسی هدف گذاری شده و درحال آموزش است و مابقی نیز در برنامه های آموزشی واقع شده است. بنابراین از لحاظ هدف گذاری دروس برای آموزش در متوسطه اول و دوم مسئله ای نداریم و همه دروس را پوشش خواهیم داد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در خصوص بعضی از دروس محدودیت هایی داریم، گفت: در آموزش دروس مهارتی برای دانش آموزان فنی حرفه ای وکاردانش محدودیت هایی داشتیم که توانستیم این مشکل را در خصوص دو درس پرمخاطب کامپیوتر و حسابداری رفع کنیم.

کمرئی با بیان اینکه هزار و پنج پودمان مهارتی و حرفه ای در آموزش دانش آموزان با احتساب دروس عمومی و پایه وجود دارد، گفت: باید هرکدام از این دروس به صورت مجزا آموزش داده گردد.

وی ادامه داد: آموزش های مهارتی دارای دو بخش تئوریک و مهارتی است که بعضی از دروس30 درصد تئوری و 70 درصد مهارتی هستند و بعضی دیگر60 درصد تئوری و 40 درصد مهارتی هستند، که اینها باید آموزش تئوری و عملی را به صورت توامان داشته باشند اما در شرایط اضطرار می توان آموزش تئوری را در اولویت قرار داد و پس از بازگشایی مجدد مدارس بر بخش مهارتی این دروس تمرکز کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بر ادامه پخش آموزش های ارائه شده به وسیله شبکه های تلویزیونی استانی تاکید نمود و گفت: استان ها باید از آموزش های موازی در شبکه های استانی خودداری نمایند و سعی گردد از آموزش هایی که مکمل فرآیند آموزش است، استفاده گردد.

کمرئی گفت: برنامه های آموزشی مرتبط با رشته های علوم انسانی و کاردانش و فنی حرفه ای به وسیله شبکه 4 سیما و برنامه های آموزشی مرتبط با رشته های ریاضی، تجربی و آموزش ابتدایی از شبکه آموزش برای دانش آموزان پخش خواهد شد.

ارسال لوح فشرده و بسته آموزشی به مناطق محروم

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در خصوص آموزش در بستر الکترونیک گفت: بعضی از استان ها پیگیر آموزش در بستر الکترونیک هستند، این نوع آموزش اغلب خودجوش است و معلمان ما در استان به طور حرفه ای و متعهدانه آن راپیگیری می نمایند.

کمرئی آموزش در بستر الکترونیک را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: این نوع آموزش در ذهن افراد جامعه ماندگار خواهد شد و نشان دهنده دغدغه آموزشی معلمان و همکاران عزیزمان است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اطمینان از اینکه تمام دانش آموزان از بسته های آموزشی بهره مند می شوند، بسته های آموزشی و لوح های فشرده درسی، برای دانش آموزان روستایی و مناطق محروم کشور تهیه و ارسال شده است.

وی بر ضرورت ارزیابی از شیوه آموزش های مجازی توسط استان ها تاکید نمود و گفت: این ارزیابی ها باید مبتنی بر مصاحبه ها و سنجش های درست از جامعه آماری انجام گردد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با تقدیر از هنرستان هایی که اقدام به فراوری ماسک و سم پاش نموده اند، گفت: 130 هنرستان در سراسر کشور در رشته طراحی و دوخت وجود دارد و خوشبختانه برای فراوری ماسک و لباس های مناسب برای مبارزه با شیوع این ویروس، اعلام آمادگی نموده اند.

کمرئی گفت: در جلساتی که با وزارت صنعت و معدن داشته ایم، مقرر شد مواد اولیه و پارچه برای تهیه ماسک و لباس های مناسب در مقابله شیوع ویروس کرونا از طرف آن وزارتخانه در اختیار مدارس و هنرآموزان ما قرار بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2552

به "خبرنگاران آمادگی 130 هنرستان برای فراوری ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمادگی 130 هنرستان برای فراوری ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید