خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بولتون را با اسنودن مقایسه کرد

به گزارش آریا بلاگ، تهران- خبرنگاران- مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بیان نمود که روایات انفجاری جان بولتون از دوره خود به عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده با افشاگری ادوارد اسنودن در مورد نظارت گسترده دولت بر شهروندان آمریکایی قابل مقایسه است.

خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بولتون را با اسنودن مقایسه کرد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پمپئو در حالی که این روزها بحث انتشار کتاب بولتون با عنوان اتاق اتفاق که حاوی اتهام های بسیاری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست بسیار داغ است، اضافه نمود: صادقانه بگویم، اطلاعاتی که وی منتشر کرده، مسؤولیت کیفری را به طور کامل متوجه او می کند.

پمپئو گفت: همه می دانیم چه اتفاقی می افتد وقتی فردی همچون ادوارد اسنودن اطلاعات طبقه بندی شده را فاش می کند. آنچه جان بولتون انجام داد، بی شباهت به آن نیست.

اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا در سال 2013 میلادی فاش کرد که عوامل آژانس امنیت ملی ایالات متحده از شهروندان این کشور در سطحی گسترده جاسوسی کرده اند.

اسنودن از زمان افشاگری هایش در روسیه در تبعید به سر می برد. وی در آمریکا به جاسوسی و سرقت اسرار دولتی متهم شده و با حکم 30 سال زندان روبه روست.

پمپئو گفت: این نوع اطلاعاتی که بیرون می آید، خطر و آسیب واقعی را متوجه ایالات متحده آمریکا می کند.

کتاب بولتون شرحی بر 17 ماه دوره خدمتش به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکاست.

ترامپ و تیمش از جمله پمپئو در چند روز گذشته بین این دو کار، تردید داشته اند که کتاب را به عنوان یک داستان ساختگی تقبیح کنند یا مدعی شوند که حاوی اطلاعات بسیار حساس و طبقه بندی شده است.

کاخ سفید در صدد جلوگیری از انتشار این کتاب برآمد اما یک قاضی آمریکایی روز شنبه از صدور حکم منع انتشار کتاب خودداری کرد و گفت: برای صدور حکمی بازدارنده، خیلی دیر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3696

به "خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بولتون را با اسنودن مقایسه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بولتون را با اسنودن مقایسه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید