دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها

به گزارش آریا بلاگ، محققان استرالیایی در تازه ترین پژوهش های خود دریافتند، سیستم های لیزر بهبود یافته به تلسکوپ ها یاری می نماید تا داده های فضایی دقیق تری را ترسیم نمایند.

دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، محققان استرالیایی در تازه ترین پژوهش های خود دریافتند، سیستم های لیزر بهبود یافته به تلسکوپ ها یاری می نماید تا داده های فضایی دقیق تری را ترسیم نمایند.

محققان دانشگاه مک کوایر گفتند که آنها یک سیستم لیزر بهبود یافته را ایجاد نموده اند که به تلسکوپ های عظیم نوری یاری می نماید تا داده های دقیق تری را جمع آوری نمایند و برنامه های اصلی را در ارتباطات فضایی آزاد و زمین به زمین، تصویربرداری و ردیابی آوار فضایی و نجوم ارائه می دهند.

براساس بیانیه این دانشگاه، تلسکوپ های نوری زمین با قطر زیاد اکنون به طور مرتب از ستاره های راهنمای مصنوعی ایجاد شده با پرتوی لیزر استفاده می نمایند که در سطوح بالاتر جو ایجاد شده اند.

این ستارگان مصنوعی با استفاده از فیزیک نور تطبیقی به کاربران امکان می دهند ناهنجاری های جوی نور عبوری از فضا را اصلاح نمایند.

محققان نشان داده اند که لیزرهای بهبود یافته روشی بسیار کارآمد برای آنالیز های فضایی است؛ این یافته ها که در ژورنال علمی Optics Letters گزارش شده نشان داد که این لیزر بهبود یافته، قدرت و کارایی بالاتری نسبت به سیستم های قبلی از نوع خود دارد.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2858

به "دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید