روستای بوکچون هانوک، تلفیقی از هنر و تاریخ کره جنوبی، عکس

به گزارش آریا بلاگ، روستای بوکچون هانوک (Bukchon Hanok) به معنای روستای شمالی، بین دو تا از زیباترین قصرهای شهر سئول یعنی گیونگ بوک گونگ (Gyeongbokgung) و چانگ داک گونگ (Changdeokgung) قرار گرفته است و نمادی از میراث و فرهنگ کره جنوبی محسوب می گردد.

روستای بوکچون هانوک، تلفیقی از هنر و تاریخ کره جنوبی، عکس

برخلاف دیگر روستاهای قدیمی و سنتی، این روستا برای اهداف جهانگردی ساخته نشده است، بلکه محل زندگی طبقه حاکم طی دوران حکومت سلسله چوسان بوده و هنوز هم خانواده های اشراف زاده در این روستا زندگی می نمایند. پادشاهی چوسان (1910-1392) طولانی ترین سلسله پادشاهی در تاریخ دنیا است و تا حدود زیادی چهره کره جنوبی که امروز می بینیم را شکل داده است. خصیصه هایی مثل اقتدار، احترام به بزرگ ترها، آداب معاشرت و طرز استفاده از زبان، برجای مانده از سنت های این سلسله است.

خانه های سنتی هانوک

روستای بوکچون حدود 900 خانه به سبک هانوک را در خود جای داده است. این خانه ها از سنگ، چوب، خاک و کاغذ برنج ساخته شده و دارای سقف های شیب دار هستند. می توانید از برخی از این خانه ها که هنوز هم فضای کلاسیک خود را با تشکچه های نازک روی زمین، میزهای غذاخوری کوتاه و استفاده از بالش به جای جایگاه حفظ نموده اند، بازدید کنید.

به لطف وجود کارگاه ها و موزه های متعدد شامل موزه هنرهای آسیایی بوکچون و موزه هنرهای کره ای، روستای بوکچون هانوک اهمیت ویژه ای به عنوان مرکز فرهنگ و هنر پیدا نموده است. مرکز فرهنگ سنتی بوکچون که در ابتدای روستا نهاده شده، جای فوق العاده ای برای آشنایی بیشتر با روستا و تاریخ و یکپارچگی هنر چشم بادامی ها محسوب می گردد. معمولاً جهانگرد ها ابتدا گردش خود را از این محل شروع می نمایند تا تاریخچه ای از روستا و رویدادهایی که شاهد بوده است را بدانند.

بقایای ارزشمند سلسله چوسان

در حاشیه روستای بوکچون هانوک قصر زیبای گیونگ بوک گونگ، بزرگ ترین و مهم ترین قصر به جای مانده از سلسله چوسان واقع شده است. این بنای شاهانه بسیار باظرافت ساخته شده است. از سرسرای قصر که اتاق خواب پادشاه و ملکه در آن قرار داشته تا سالن مهمانی که مراسم شاهانه در آن برگزار می شد، همه قسمت ها دارای زیبایی و شکوه منحصر به فردی هستند. می توانید از بنای مجلل در جزیره وسط دریاچه قصر هم دیدن کنید. زیباترین بخش قصر، اتاق جلوس پادشاه بر تخت پادشاهی است که سقفی زیبا با سایبان ها، دیوارها و پنجره های رنگ آمیزی شده در آن خودنمایی می نمایند. در مجموع 300 ساختمان و تقریباً 6,000 اتاق در این قصر وجود دارد. گشت کامل در قصر گیونگ بوک گونگ حداقل هشت ساعت زمان خواهد برد.

اولین پادشاه سلسله چوسان در سال 1394 دستور ساخت این قصر را صادر کرد. در قرن 17 میلادی قصر دچار آتش سوزی و تخریب فراوان شد اما دوباره مورد بازسازی نهاده شد. طی هجوم ژاپنی ها به کره طی سال های 1598-1592، قصر یک بار دیگر در آتش خاکستر شد که این بار به دستور امپراطور ژاپن بود. بازسازی مجموعه تا سال 1865 شروع نشد. بنابراین می توان گیونگ بوک گونگ را یک سازه جدید دانست که هنوز هم یکی از تأثیرگذارترین قصرها در تمام پهنه آسیا است.

قصر چانگ داک گونگ

این قصر که در سال 1405 ساخته شده، اقامتگاه اصلی بسیاری از پادشاهان سلسله چوسان بوده است و در میان 5 بنای سالم به جامانده از قصرهای چوسان واقع شده است. زمین قصر شامل یک محوطه عمومی، ساختمان سکونت خانواده سلطنتی و یک باغ پشتی است که محل استراحت پادشاهان بوده است. این باغ طی دوران حکومت پادشاه تائه جونگ ساخته شد و به عنوان محل استراحت اعضای خانواده سلطنتی استفاده می شد. در این باغ یک درخت بزرگ الجثه با بیش از 300 سال عمر، یک برکه و یک آلاچیق بزرگ وجود دارد. نام این باغ قبلا بوک وُن و گئوم وُن بود اما بعد از به قدرت رسیدن پادشاه کوجونگ به بی وُن تغییر نام پیدا کرد. این باغ تا حد امکان طبیعی نگه داشته شده و دخالت انسان فقط در مواقع ضروری رخ می دهد.

چانگ داک گونگ در سال 1592 توسط شهروندان خشمگین از فرار خانواده سلطنتی طی هجوم ژاپنی ها، به آتش کشیده شد. اما با کوشش های گوانگ هاگون، قصر در سال 1611 دوباره مورد بازسازی نهاده شد. حتی امروز هم این قصر محل تعدادی از گنج های فرهنگی مانند سالن اینجئونگ جئون (Injeongjeon) و سالن دائه جو جئون (Daejojeon) است. چانگ داک گونگ در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است.

با گردش در روستای بوکچون هانوک می توانید کوچه هایی آرام با دیوارهای رنگ آمیزی شده و سقف های سفالی، مناظری چشم نواز و آرامش بخش و ماهیت نئو-کنفسیوسی منطقه را ببینید که با شهر مدرن سئول در تضاد است. سالانه نزدیک به یک میلیون نفر از روستای بوکچون هانوک دیدن می نمایند و بسیاری از جهانگرد ها معتقدند که پرسه در کوچه های بوکچون، چهارمین سرگرمی مورد علاقه آنها در سئول بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3413

به "روستای بوکچون هانوک، تلفیقی از هنر و تاریخ کره جنوبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای بوکچون هانوک، تلفیقی از هنر و تاریخ کره جنوبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید