سقوط ارزش جهانی دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته

به گزارش آریا بلاگ، از آنجا که فرایند سریع توزیع واکسن کرونا ریسک پذیری سرمایه گذاران را بالا برده است، تقاضا برای دلار آمریکا کاهش یافت و ارزش آن به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته رسیده است.

سقوط ارزش جهانی دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، مقامات آمریکایی اعلام کردند که احتمالا توزیع واکسن کرونا در این کشور طی کمتر از سه هفته شروع خواهد شد. این امر باعث شد تا ریسک پذیری سرمایه گذاران افزایش یافته و به سمت دارایی های با ریسک بیشتر و احتمالا بازدهی بالاتر بروند و در نتیجه از دلار فاصله بگیرند.

شاخص ارزش دلار بلومبرگ در معاملات اخیر 0.2 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان از آوریل سال 2018 تا به امروز رسیده است. در بازار های آسیایی دلار نیوزیلند، پوند انگلیس و کرون نروژ بیشترین رشد را در برابر دلار ثبت کردند.

رودریگو کاتریل، کارشناس حوزه ارزی بانک ملی استرالیا در سیدنی می گوید: اخبار مربوط به واکسن کرونا در حال تقویت امید ها نسبت به بهبود زودتر اقتصاد جهانی و در جهت خود شاهد کاهش تقاضا برای دلار است.

از ماه مارس تا به امروز ارزش دلار 11 درصد کاهش یافته است؛ چراکه سرمایه گذاران روز به روز نسبت به تبعات مثبت فراوری واکسن و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی امیدوارتر می شوند. اخیراً بانک مورگان استنلی توصیه نموده که سرمایه داران دلار های خود را فروخته و به سهام تبدیل نمایند.

بانک گلدمن ساکس نیز ترجیح داده تا از دلار به سمت ارز های دیگر نظیر پزو مکزیک یا رند آفریقای جنوبی برود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5236

به "سقوط ارزش جهانی دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط ارزش جهانی دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید