ضدعفونی 24 ساعته اماکن متبرکه رضوی در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی از ضدعفونی 24 ساعته اماکن متبرکه رضوی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

ضدعفونی 24 ساعته اماکن متبرکه رضوی در دهه پایانی ماه صفر

امین بهنام با اشاره به نظارت کامل بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برنامه های مختلف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و ضدعفونی کردن سطوح و دست ها مثلت طلایی پیش گیری از ابتلا به ویروس کروناست، تمهیدات ویژه ای برای اجرای این نکات اندیشیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل بالغ بر 100 نیروی خادمیار و 35 نیروی خدمات بهداشت حرم مطهر ضدعفونی سطوح و مبلمان حرم مطهر رضوی را از طریق ماشین های ضدعفونی کننده و پمپ های دستی انجام می دهند.

بهنام با اشاره به اینکه براساس پیش بینی های انجام شده مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی برای این ایام تهیه شده است، تاکید کرد: بسته بندی مهر نماز، توزیع ماسک بین زائران و مجاوران و الزام آن ها به استفاده از ماسک، الزام به رعایت فاصله اجتماعی در صفوف نماز و ضدعفونی 24 ساعته سرویس های بهداشتی از دیگر اقدامات پیش گیرانه ای است که با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی افزود: برای محافظت از زائران و مجاوران در برابر ویروس کرونا در این ایام، همه فرش های اماکن متبرکه به صورت شطرنجی در صحن ها گسترده شده است و بعد از جمع آوری، مدتی از این فرش ها استفاده نمی شود و فرش های نو و استفاده نشده جایگزین آن می شود.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی افزود: خادم یاران سلامت نیز در مبادی ورودی، دست های زائران را ضدعفونی می کنند. همچنین با جانمایی دستگاه ها و پمپ های ضدعفونی کننده داخل حرم، زائران می توانند به ضدعفونی دست ها اقدام کنند.

بهنام گفت: خادمان و خادمیاران نیز در صحن ها و مبادی ورودی در حال نظارت بر استفاده زائران از ماسک هستند. زائرانی که ماسک نداشته باشند، قبل از ورود به حرم مطهر می توانند از دفاتر امانات بیرون از حرم ماسک تهیه کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برای حفظ بهداشت و نظافت در سطح اماکن متبرکه، 600 نیروی خدماتی به صورت شبانه روز در حرم مطهر مشغول ارائه خدمات به زائران هستند و لحظه به لحظه مشغول جمع آوری غبار و نظافت حرم مطهرند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی افزود: بر اساس پیش بینی ها بیش از 7 میلیون لیوان یک بار مصرف در این ایام برای آب خوری ها تهیه شده است.

به گزارش آستان نیوز وی شرح داد: کارشناسان بهداشت دائما در حال نظارت و بازدید از قسمت های مختلف حرم برای اجرای دقیق دستورهای بهداشتی هستند و نکات لازم را به مسئولان امر در حرم مطهر گوشزد می کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4718

به "ضدعفونی 24 ساعته اماکن متبرکه رضوی در دهه پایانی ماه صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی 24 ساعته اماکن متبرکه رضوی در دهه پایانی ماه صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید