طرز تهیه ترشی تربچه

به گزارش آریا بلاگ، در این مطلب طرز تهیه ترشی تربچه را آموزش می دهیم. درست کردن ترشی تربچه بسیار ساده است و تنها پس گذشت دو روز به طعم مطلوب می رسد.

طرز تهیه ترشی تربچه

سرویس آشپزی - تهیه ترشی تربچه یکی از سنت های غذایی کره ای است. راز سلامت و طول عمر مردم آسیایی نیز در مصرف روزانه این سبزی مفید است. تربچه از جمله سبزیجاتی است که به صورت خام مصرف می گردد و علاوه بر ریشه این سبزی، نباید از خواص جادویی برگ و تخم این گیاه غافل ماند. همان طور که قبلا اشاره شد بهترین زمان برای مصرف ترشی تربچه دو روز پس از تهیه این ترشی می باشد. بهتر است این ترشی را به مقدار کم تهیه نمایید و تازه به تازه مصرف گردد.

مدت زمان لازم برای تهیه ترشی تربچه بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. در رسیپی کره ای این ترشی از 1 پیمانه شکر، 1 پیمانه سرکه، 1 پیمانه آب و نمک استفاده شده است. ما با کمی دخل و تصرف این دستور را به ذائقه ایرانی نزدیک نموده ایم.

مواد لازم جهت تهیه ترشی تربچه

تربچه500 گرم
سره سفید1 پیمانه
نمک1/2 قاشق چایخوری
آب1 پیمانه
شکر1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

ترشی تربچه
  1. ابتدا تربچه ها را شسته و کاملا رطوبت آن را بگیرید.
  1. تربچه ها را به صورت حلقه ای برش بزنید.
  1. آب، شکر، نمک را به جوش آورید و در آخر سرکه را اضافه نمایید.
  1. در این مرحله شیشه مورد نظر را از تربچه پر کنید و پس از اینکه مخلوط سرکه خنک شد شیشه را تا روی تربچه ها با سرکه بپوشانید.
  1. ترشی را پس از خنک شدن به یخچال منتقل نمایید و پس از دو روز در کنار غذاهای گوشتی قابل مصرف خواهد بود.

از خواص بی نظیر تربچه و برگ آن غافل نشوید

  • تربچه از آن دسته سبزیجاتی است که اکثرا به صورت خام مصرف می گردد و دارای طبیعت گرم و خشک است. علاوه بر ریشه این گیاه که به رنگ صورتی روشن است، برگ تربچه نیز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C می باشد و خوردن آن همراه با غذا فرایند هضم را تسریع می نماید.
  • تربچه حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم، اسید فولیک، مس، امگا 3 و 6، ویتامین های A، C، K، منیزیم، روی و... می باشد.
  • نکته قابل توجه درمورد تربچه این است که بیش از 90% از کل ریشه تربچه را آب تشکیل می دهد و به دلیل مصرف خام این سبزی، سرشار از فیبر می باشد.
  • تربچه دارای خاصیت ضد سرطانی بوده (سرطان سینه و پروستات) و برای درمان اختلالات معده و کبد مناسب است.
  • همچنین به درمان سنگ های کلیوی یاری موثری خواهد نمود.
  • خوردن تخم تربچه اشتهاآور است و برای افزایش شیر مادران مناسب می باشد.
  • آب تربچه اگر به طور عادی مصرف گردد، خاصیت پاک کنندگی و نرم سازی بدن بخصوص در مخاط های بینی، مجاری معده، کیسه صفرا، کبد، روده ها، کلیه و روده را دارد و برای معالجه روماتیسم موثر است . همچنین آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید خواهد بود.
  • از آنجا که ریشه های تربچه به طور کامل در خاک رشد می نماید، مقدار زیادی از مواد معدنی و آلیگوآمین ها را جذب نموده و براساس تحقیقات به عمل آمده، رنگدانه های تربچه قرمز از بروز سرطان جلوگیری می نماید و به همین ترتیب سایر ترب ها بخصوص ترب سیاه دو تا پنج برابر بیشتر از ترب قرمز یا سفید در مقابل سرطان نقش آفرین است .
  • جوشانده تخم تربچه برای از بین بردن دانه های سرسیاه و لکه های پوستی مناسب است. برای این منظور می بایست 1/4 پیمانه تخم تربچه را به همراه 4 لیوان آب به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و پس از خنک شدن پنبه آغشته به این محلول را به طور منظم روی دانه های سرسیاه و لکه ها بمالید.
  • زیاده روی در مصرف تربچه ایجاد نفخ شکم خواهد نمود و سلامت دندان ها را به مخاطره می اندازد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2703

به "طرز تهیه ترشی تربچه" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه ترشی تربچه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی تربچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید