نقض حریم شخصی با عینک های جدید فیس بوک

به گزارش آریا بلاگ، فیس بوک به تازگی از برنامه های خود برای عرضه عینک های واقعیت افزوده آریا خبر داده، در عین حال کارشناسان امنیتی در خصوص نقض حریم شخصی کاربران با این عینک ها هشدار می دهند.

نقض حریم شخصی با عینک های جدید فیس بوک

اگر چه عینک های یادشده در مرحله اولیه طراحی هستند، اما وجود انبوهی حسگر، میکروفون و دوربین در این عینک برای ضبط صوت، ویدئو و حتی ردگیری حرکات چشمان کاربران می تواند داده های استثنایی را در خصوص هر کاربر در اختیار فیس بوک قرار داده و امنیت و حریم شخصی این کاربران را به طور جدی به خطر بیندازد.

فیس بوک مدعی است از این اطلاعات برای بهینه سازی نحوه ارائه خدمات با استفاده از فناوری واقعیت افزوده استفاده خواهد نمود، اما سابقه بد این شرکت در زمینه مدیریت اطلاعات خصوصی کاربران باعث شده تا چندان اعتمادی به آن وجود نداشته باشد. به خصوص که فیس بوک بارها اطلاعات خصوصی کاربرانش را در اختیار شرکت های ثالث قرار داده است.

در یکی از این پفراینده ها یکی از شرکت های همکار فیس بوک موسوم به کمبریج آنالیتیکا اطلاعات بیش از 86 میلیون کاربر فیس بوک را برای آنالیز میزان محبوبیت دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مورد بهره برداری قرار داد. افشای این موضوع به تعطیلی این شرکت و انتقاد شدید از فیس بوک منجر شد.

عینک آریا به فیس بوک امکان می دهد تا در زندگی روزانه هر فرد به طور لحظه به لحظه حضور داشته باشد و حالات چهره و احساسات هر فرد را به طور لحظه به لحظه ردگیری کند. اطلاعاتی که به این شیوه جمع آوری می شوند نه تنها برای نمایش تبلیغات مرتبط با سلایق و علایق هر فرد به کار می فرایند، بلکه می توانند تمامی جنبه های زندگی هر شخص را تحت کنترل فیس بوک درآورند.

ردگیری حرکات چشم کاربران عینک واقعیت افزوده آریا به فیس بوک امکان می دهد از تفکرات و احساسات هر شخص آگاه گردد و در نهایت بینش و عقاید افراد را در هر لحظه درک کند. از همین طریق می توان رفتار و احساسات اشخاص را هم پیش بینی کرد. لذا فیس بوک با عینک آریا می تواند آسیب پذیری های احساسی افراد را شناسایی کند و در صورت لزوم از آنها برای پیشبرد اهداف تجاری و حرفه ای خود سو استفاده کند.

فیس بوک می تواند از همین طریق استراتژی هایی را برای کنترل احساسات و رفتار افراد تبیین کند که آنها نتوانند در برابرشان مقاومت نمایند. با توجه به سابقه همکاری فیس بوک با دولت و ارتش آمریکا برای جاسوسی از کاربران دسترسی به این حجم از اطلاعات در خصوص هر فرد تبعات سیاسی و مالی و اجتماعی ویرانگری خواهد داشت.،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4589

به "نقض حریم شخصی با عینک های جدید فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض حریم شخصی با عینک های جدید فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید