هشدار درباره عدم اجرای مصوبه مجلس در اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

به گزارش آریا بلاگ، یکی از تحلیلگران عراقی به انتقاد از نادیده دریافت مصوبه مجلس این کشور مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی با وجود جنایاتی که واشنگتن در عراق مرتکب می گردد، پرداخت.

هشدار درباره عدم اجرای مصوبه مجلس در اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراق از سکوت دولت در قبال ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق به ویژه پس از مصوبه مجلس عراق درباره خروج همه نظامیان خارجی انتقاد کرد و آنرا غیرقابل توجیه دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی بیان نمود: دولت مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج نظامیان خارجی از عراق را با وجود قریب به یکسال از تصویب این مصوبه، نادیده گرفته است.

این تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید نمود: بیم و نگرانی از این بابت وجود دارد که تصمیم گیری سیاسی دولت عراق تحت تاثیر دولت آمریکاست و همین موضوع سبب می گردد که دولت عراق دست بسته در قبال ادامه حضور این نظامیان آمریکایی باشد.

وی گفت: با وجود جنایاتی که آمریکا در عراق مرتکب می گردد اما درخواست ها برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق با اقدامی جدی از سوی دولت عراق روبرو نشده است.

در همین ارتباط، حسن شاکر الکعبی رئیس فراکسیون مجلسی بدر تاکید نمود مجلس نمایندگان موضع قاطعی در مورد برنامه زمان بندی شده برای خروج نیروهای خارجی از عراق دارد.

وی با بیان این موضوع تاکید نمود: عراق نیروهای امنیتی، ارتش و حشد شعبی دارد که می تواند کنترل اوضاع را در دست داشته باشد در نتیجه دیگر نیازی به حضور نیروهای خارجی در کشور نیست.

نماینده مجلس عراق در مورد بی توجهی دولت عراق به خروج نیروهای آمریکایی گفت: اگر دولت عراق موضوع خروج نیروهای خارجی و در راس آنها نیروهای آمریکایی از عراق را طبق برنامه دنبال نکند و آن را به تاخیر بیندازد، مجلس موضعی قاطع در این زمینه اتخاذ خواهد نمود.

وی تاکید نمود: دولت کاظمی باید برنامه زمان بندی شده ای برای خروج نیروهای خارجی داشته باشد و در این زمینه هیچ کوتاهی نکند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5442

به "هشدار درباره عدم اجرای مصوبه مجلس در اخراج نظامیان آمریکایی از عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره عدم اجرای مصوبه مجلس در اخراج نظامیان آمریکایی از عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید