هواپیمای استرالیایی سقوط کرد؛ باند خلافکاران لو رفت!

به گزارش آریا بلاگ، پلیس استرالیا روز گذشته (شنبه) بیان کرد: سقوط یک هواپیمای سبک که با کوکائین بارگیری شده و راهی استرالیا بود، منجر به شناسایی یک سندیکای جنایتکاران مستقر در ملبورن و دستگیری پنج مردی شد که احتمالا با مافیای ایتالیا مرتبط هستند.

هواپیمای استرالیایی سقوط کرد؛ باند خلافکاران لو رفت!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، هواپیمای سسنا که بیش از 500 کیلوگرم کوکائین بارگیری نموده بود، هنگام کوشش برای ترک یک آشیانه دور افتاده در پاپوآ گینه نو دچار حادثه شده و سقوط کرد.

پلیس فدرال استرالیا در بیانیه ای با اشاره به اینکه حرص و طمع نقش مهمی در ناکامیِ اقدامِ این سندیکا داشته اضافه نمود: وزن کوکائین بر توانایی هواپیما برای بلند شدن از زمین تاثیر گذاشته و منجر به سقوط آن به هنگام کوشش برای برخاستن شده است.

طی روزهای اخیر پنج مظنون در کوئینزلند و ویکتوریا دستگیر شدند و به اقدام برای واردات بیش از 500 کیلوگرم کوکائین و تعدادی از جرائم مرتبط دیگر متهم شده اند. هر یک در صورت محکومیت با حداکثر مجازات حبس ابد روبرو هستند. خلبان هواپیمای مذکور نیز دو روز بعد دستگیر شد.

مقامات اعلام کردند که این هواپیما در شروع عملیاتِ خلافکاران، از شهر کوچکی در شمال کوئینزلند راهی پاپوآ گینه نو شده و در حدود ارتفاع 3000 پایی پرواز نموده است تا از شناسایی توسط رادار جلوگیری کند.

محموله کوکائین انتها روز آدینه پس از جست وجو در منطقه پیدا شد. ارزش کلی آن حدود 80 میلیون دلار استرالیا (57 میلیون دلار آمریکا) تخمین زده شده که معادل حدود 500 هزار دلار در معاملات خیابانی است.

به گفته مقامات پلیس استرالیا، با توجه به محدودیت های فعلی سفرهای بین المللی که به دلیل شیوع کرونا وجود دارد، کوشش برای واردات مواد مخدر غیرقانونی به استرالیا نشان می دهد که جرایم سازمان یافته تا چه میزان می توانند فرصت طلب و حریص باشد.

افراد دستگیر شده با سنین31، 36، 31، 33 و 61 به جرایم مختلفی متهم شدند. اولین مرد دستگیر شده با اتهام راهنمایی فعالیت های یک سندیکای جنایی و پولشویی بیش از یک میلیون دلار استرالیا روبرو است. تعدادی از دارایی های وی به ارزش کلی 3.5 میلیون دلار استرالیا توسط پلیس کشف و ضبط شده است.

بنا بر گزارش سی ان ان، محموله مواد مخدر کشف شده در این عملیات یکی از عظیم ترین موارد در تاریخ اخیر استرالیا است. در سال 2016 میلادی یک محموله کوکائین به اندازه 500 کیلوگرم توسط افسران پلیس در نیو ساوث ولز کشف و ضبط شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4034

به "هواپیمای استرالیایی سقوط کرد؛ باند خلافکاران لو رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای استرالیایی سقوط کرد؛ باند خلافکاران لو رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید