وقتی منصور هادی با طناب ائتلاف سعودی-اماراتی داخل چاه رفت

به گزارش آریا بلاگ، ائتلاف سعودی-اماراتی همه گذرگاه های دریایی یمن از جمله آنهایی را که در تصرف دولت مستعفی یمن است در کنترل خود دارد و با خیانت به این دولت سرسپرده خود، نقشه های جدیدی برای یمن طرح نموده است.

وقتی منصور هادی با طناب ائتلاف سعودی-اماراتی داخل چاه رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تحریم های ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن فقط محدود به گروه انصار الله و دولت نجات ملی یمن نیست، زیرا دولت مستعفی و فراری منصور هادی که فرض بر این بود که ائتلاف برای یاری به آن به یمن حمله نظامی نموده است، نیز زیر فشار محاصره دریایی قرار گرفته است به گونه ای که در مناطق تحت کنترل خود هم هیچ فاکتور قدرتی در اختیار ندارد و عناصر نظامی تحت فرمان آن هم چهارمین ماه متوالی است که حقوقی دریافت ننموده اند.

به دنبال تسلط نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) بر عدن شهری در جنوب یمن که پایتخت دولت مستعفی این کشور خوانده شد، دولت مستعفی خود را با بن بست بزرگی برای رساندن پول های به چاپ رسیده یمن به بنادری روبرو دید که در ظاهر کاملا تحت کنترل خودش قرار گرفته است و وقتی هم کوشش کرد از بندر المکلا در دورترین نقطه شرق یمن، اقدام به رساندن پول ها کند، آنجا را هم خارج از کنترل خود و تحت کنترل نیروهای هوادار امارات دید.

دولت مستعفی یمن، بر روی کاغذ کنترل بنادر عدن، المکلا، المخا، الشحر، نشطون و بلحاف در یمن را در اختیار دارد؛ اما همه این ها در واقع امر، تحت کنترل نیروهای هوادار امارات یا نیروهای سعودی است چیزی که درباره بنادر استان المهره در مرز با کشورعمان هم صدق می نماید.

ائتلاف سعودی منصور هادی را از همه عوامل قدرت خلع کرد

العربی الجدید به نقل از ناظران یمن نوشت: بنادر یمن تحت اشغال واقعی است و ائتلاف سعودی همه عوامل قدرت را از دولت مستعفی سلب نموده است، چه حاکمیت، چه پول و چه ارتشی که چهار ماه بدون حقوق به سر می برد و همین موجب پایین آمدن روحیه نیروهایش و شکست در جبهه های مختلف شده است.

دولت مستعفی یمن اخیرا کوشش کرد که حدود هشتاد میلیارد ریال یمنی که معادل با 120 میلیون دلار است از پول ملی این کشور که در روسیه چاپ می گردد به بانک مرکزی در عدن انتقال دهد، اما نیروهای شورای انتقالی در ژوئیه گذشته آن را به چنگ آوردند و هنوز هم پس نداده اند.

یک مقام دولت مستعفی منصور هادی نیز در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید اعتراف کرد که این دولت فراری هیچ کدام از گذرگاه های دریایی را در کنترل خود ندارد به خصوص از زمانی که عدن را از دست داد و این شهر به دست متحدان امارات افتاد.

این مقام دولت مستعفی که خواست نامش فاش نگردد، گفت که یمن تنها چهار بندر بین المللی دارد که دو بندر آن بندر الحدیده و الصلیف تحت کنترل انصار الله است، اما بنادر عدن و المکلا تحت کنترل نیروهای هوادار امارات است.

وی اضافه کرد: یمن همچنین بنادری نفتی نظیر الضبه در المکلا و بلحاف در شبوه دارد که آن هم تحت کنترل نیروهای اماراتی است و و بنادر محلی کوچکی هم هستند نظیر بندر المخا که تحت کنترل نیروهای طارق صالح است که آنها هم مورد حمایت امارات هستند و همچنین بندر الشحر که تحت کنترل نیروهای ویژه حضرموت است.

این نیروهای ویژه حضرموت هم طی روزهای گذشته از دست محمد الحضرمی وزیر خارجه یمن دلخور شده بودند که آنها را شبه نظامیان مورد حمایت امارات خوانده بود. آنها در یک پیغام اعتراضی به منصور هادی خود را نیروهایی قانونی خواندند که بر اساس تصمیم منصور هادی تشکیل شده اند.

اما گذرگاه الحدیده هم که در اختیار نیروهای دولت نجات ملی است، عملا در محاصره است و هیچ کشتی به این بندر واقع در ساحل دریای سرخ بدون اجازه ائتلاف نمی رسد.

شورای انتقالی هم که استان های عدن، لحج، الضالع و أبین را در کنترل خود دارد، بنادر آنجا تحت کنترل کامل ائتلاف است و آنها کشتی و محموله هایی را که به آنجا می رسد، تحت نظر دارند.

منصور هادی هیچ گذرگاه دریایی را در کنترل خود ندارد

عبدالسلام محمد رئیس مرکز مطالعات راهبردی در یمن موسوم به أبعاد می گوید ائتلاف سعودی با دولت مستعفی یمن هم مثل دیگر گروه های شبه نظامی در یمن رفتار نموده و هیچ گذرگاه دریایی را در اختیار آن نگذاشته، بلکه کنترل همه گذرگاه ها به دست ائتلاف است.

او اضافه کرد: دولت مستعفی تنها کنترل بندر نفتی النشیمه را در اختیار دارد که برای صادرات نفت است و آن هم گهگاه توسط ائتلاف کنترل می گردد.

این پژوهشگر یمنی تاکید نمود که راهبرد ائتلاف سعودی اشغالگری واقعی است و چه بسا ائتلاف برای چیزی فراتر از تسلط بر بنادر نقشه می کشد و چه بسا قصد رسیدن به منطقه دریای عرب و باب المندب را داشته باشد.

عبدالسلام محمد ادامه داد: ائتلاف سعودی علاوه بر اینکه دولت منصورهادی را از گذرگاه های دریایی و دو گذرگاه هوایی بین المللی یعنی فرودگاه های عدن و المکلا محروم نموده است می خواهد همه مظاهر قدرت را از منصور هادی بگیرد تا هیچ قدرتی در دست او نماند یعنی او را از صادرات نفت ممنوع نموده و ارتش آن هم ماه هاست که حقوق نگرفته است.

وی با اشاره به درماندگی و بی پولی نیروهای منصور هادی که توسط ائتلاف سعودی به جبهه نوار مرزی شمال یمن با عربستان گسیل شده اند، گفت: نقشه ائتلاف ضعیف کردن ارتش منصور هادی و حمایت از شورای انتقالی برای تسلط بر استان شبوه است و در این بین کاری به پیشروی های انصار الله در مأرب هم ندارد.

رئیس مرکز ابعاد گفت ائتلاف سعودی درصدد مکوششی کردن دولت منصور هادی و تشکیل دولت جدیدی است که در آن از منصور هادی یا حزب الاصلاح خبری نباشد یعنی دولتی که کاملا سرسپرده عربستان و امارات باشد و از حزب المؤتمر و نیروهای طارق صالح و شورای انتقالی تشکیل شده باشد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3829

به "وقتی منصور هادی با طناب ائتلاف سعودی-اماراتی داخل چاه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی منصور هادی با طناب ائتلاف سعودی-اماراتی داخل چاه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید