پیش بینی بورس هفته دوم فروردین ، بورس به تعادل می رسد؟

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، طی سالیان گذشته دامنه نوسان نامتقارن در بازار سهام امتحان شده بود و همگان می دانستند که این روش در بلندمدت پاسخگو نیست. حتی بعضی از کارشناسان عقیده دارند دامنه نوسان نامتقارن به سهامداران سیگنال ریزشی بودن بازار را می دهد و همین امر باعث می گردد تا جو هیجانی و فشار فروش بیشتر گردد.

پیش بینی بورس هفته دوم فروردین ، بورس به تعادل می رسد؟

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با تارت نیوز در رابطه با دامنه نوسان نامتقارن گفت: دوباره صحبت ها و برآورد ها در رابطه با دامنه نوسان نامتقارن زیاد شده و فکر می کنم مسئولین دارند به این نتیجه می رسند که تغییر دامنه نوسان در بلندمدت راه به جایی نمی برد و مصداق دستکاری در بازار است. دامنه نوسان نامتقارن بازار سهام را فرسایشی می نماید و سهم یک روز به دلیل تقاضا فرایندی صعودی دارد اما به این دلیل که جای اصلاحی وجود ندارد یک هفته فرایندی نزولی پیدا می نماید و همین موضوع سهامداران را کلافه می نماید و نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده است.

این کارشناس عقیده دارند تا زمانی که دامنه نوسان نامتقارن وجود دارد فرایند بازار سهام فرسایشی است.

اما از طرفی اخبار سیاسی مثل احتمال برگشت آمریکا به برجام از طرفی و چند سیگنال مالی دیگر از سوی دیگر هرکدام پیغام های مثبتی را برای سهامداران دارند. توافق ایران و چین، سیگنال مثبت درباره افزایش دامنه نوسان بورس، نوسان قیمت دلار، ادامه سیاست عرضه اولیه و ترسیم چشم انداز مثبت سیاستگذاران برای بازار سهام چشم انداز هفته آینده را مثبت نموده اند.

کارشناسان عقیده دارند پیش بینی فرایند بازار سرمایه به دلیل ابهامات زیاد کمی سخت شده و همین موضوع نیز باعث شده که در عین چشم انداز مثبت بازار سرمایه و اصلاح زیاد سهم ها، بورس باز هم به دلیل فشار فروش و بی اعتمادی نسبت به بازار سهام فرایندی نزولی داشته باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6708

به "پیش بینی بورس هفته دوم فروردین ، بورس به تعادل می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس هفته دوم فروردین ، بورس به تعادل می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید