کیت ایرانی تشخیص کرونا فراوری و صادر می گردد

به گزارش آریا بلاگ، رییس جهاد دانشگاهی گفت: کیت ایرانی تشخیص کرونا پس از گذراندن مراحل آزمایشگاهی و دریافت مجوزها، اکنون در کشور فراوری و مازاد آن به کشورهای دیگر صادر می گردد.

کیت ایرانی تشخیص کرونا فراوری و صادر می گردد

حمیدرضا طیبی روز چهارشنبه در بیست و یکمین کنگره بین المللی پزشکی فراوریمثل رویان و شانزدهمین کنگره بین المللی بیولوژی و فناوری سلول های بنیادی در مورد اقدامات پژوهشگاه رویان در شرایط کرونا گفت: با شیوع این بیماری در کشور چین و تصور اینکه به تمامی کشورهای نیز سرایت می نماید ما در حوزه پزشکی تمام امکانات را در فراوری کیت تشخیصی به کار گرفتیم و پیروز شدیم کیت را فراوری نموده و به تایید انستیتوپاستور برسانیم و با همکاری یک شرکت دانش بنیان فراوری کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: بخشی از کیت های فراوری داخل تشخیصی کرونا را نیز با تایید مسوولان وزارت بهداشت به سایر کشورها صادر می کنیم.

طیبی گفت: در زمینه فراوری واکسن کرونا نیز اعلام آمادگی نموده و پیشنهادات خود را ارائه نموده ایم. فراوری واکسن احتیاج به منابع اقتصادی زیادی دارد اما به دلیل شرایط کشور امکان تامین منابع اقتصادی کافی وجود ندارد. فراوری واکسن کاری بسیار مهم و طولانی است که تیم حرفه ای روی این موضوع کار می نماید اما ما نیز بنا بر وظیفه ای که داریم اعلام آمادگی نموده ایم.

رییس جهاد دانشگاهی عنوان نمود: همچنین روی فراوری نسل جدید واکسن کرونا اقدامات موثری اجرا شده است؛ ازجمله اینکه آنتی بادی های فراوریشده در بدن فردی را که به کرونا مبتلا شده است، در اختیار موسساتی که در زمینه کووید19 آزمایش انجام می دهند، قرار داده ایم.

محققان ایرانی آزمایش انسانی درمان پارکینسون را شروع کردند

رییس جهاد دانشگاهی گفت: محققان ایرانی آزمایش انسانی درمان پارکینسون را شروع نموده اند؛ اقداماتی که پژوهشگاه رویان در زمینه درمان پارکینسون شروع نموده، در سطح دنیا بسیار جدید است. فاز آزمایشگاهی و حیوانی تحقیقات در این زمینه با پیروزیت اجرا شده و آزمایش بالینی فاز انسانی آن نیز شروع شده است.

طیبی گفت: پژوهشگاه رویان نیز بحث استفاده از سلول های مزانشیمی (بافت مغز استخوان) را در بافت های ریه و کبد شروع نموده و با بیمارستان های مسیح دانشوری، شریعتی و هاجر فاز اول کار را به اتمام رسانده است. استفاده از این سلول ها به تعدادی از بیماران برای درمان تزریق شده و فاز دوم با تعداد بیشتری از بیماران در حال اجرا است.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: به طور طبیعی این پژوهش و تحقیقات احتیاج به زمان دارد تا نتیجه کار معین گردد و امیدواریم نتیجه خوبی از حوزه سلول درمانی بگیریم.

توان ملی را باور داشته باشیم

طیبی توضیح داد: در حال حاضر کشور ما و به ویژه پژوهشگاه رویان در زمینه سلول های بنیادی اقدامات مطلوب و جدیدی در سطح دنیا دارد و در بسیاری از زمینه ها صاحب دانش هستیم.

وی گفت: اقداماتی که پژوهشگاه رویان در زمینه درمان پارکینسون شروع نموده، برای دنیا بسیار جدید است که فاز آزمایشگاهی و حیوانی آن با پیروزیت اجرا شده و فاز انسانی آن شروع شده است. البته تحقیقات در زمینه پارکینسون زمان بر است و هزینه بسیار زیادی نیز دارد.

رییس جهاد دانشگاهی عنوان نمود: در سایر زمینه ها نیز رویان از لحاظ علمی در دنیا به روز است و نسبت به کل کشور نیز در حوزه های فنی و مهندسی و کشاورزی نیز فاصله ما با دنیا بسیار کم است اما تنها در زمینه تامین قطعات و مواد اولیه مشکل داریم.

وی توضیح داد: آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که باید به توان ملی باور داشته باشیم و آن را در راستای حل مسائل کشور استفاده کنیم که در این زمینه باور صحیح شکل نگرفته است؛ بنابراین احتیاج است منابع اقتصادی سرگردانی که به عنوان عنصر مخرب در اقتصاد عمل می نماید، در حوزه فراوری کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

طیبی تاکید نمود: کشور ما در توسعه علم و فناوری مسئله ای ندارد و هم راستا با کشورهای پیشرفته است اما احتیاج است مسوولین و مردم باور قوی تری نسبت به دانشگاهیان داشته باشند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4420

به "کیت ایرانی تشخیص کرونا فراوری و صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت ایرانی تشخیص کرونا فراوری و صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید