30 مدل آرک چوبی اپن آشپزخانه در طرح های فوق العاده شیک

به گزارش آریا بلاگ، آرک چوبی اپن آشپزخانه یکی از زیباترین نماها را در آشپزخانه آپارتمان های کوچک، چیده شده به سبک مدرن و امروزی، ایجاد می نماید. همانطور که می دانید یکی از ساده ترین و در عین حال شیک ترین راه ها برای جذاب نشان دادن دکوراسیون آشپزخانه، اضافه کردن یک آرک متفاوت و چشم گیر است. آرک نه تنها بروی دیزاین آشپزخانه، که کل خانه تاثیر می گذارد، خصوصا در آپارتمان های امروزی که عموما از پلان های باز در دکوراسیون استفاده می نمایند. اگر در حال طراحی خانه یا بازسازی و نوسازی دکوراسیون هستید، به هیچ عنوان اهمیت آرک آشپزخانه را دست کم نگیرید، از آنجایی که زمان دیگر به عقب برنمیگردد و تعوبض آرک بسیار هزینه بر است، باید وقت فراوانی صرف انتخاب مدل متناسب با فضای خود کنید.

30 مدل آرک چوبی اپن آشپزخانه در طرح های فوق العاده شیک

استفاده از آرک در دکوراسیون داخلی به گذشته ای دور برمیگردد، بیش از هزاران سال پیش. این المان علاوه بر نقش مهمی که در تحمل وزن و افزایش استحکام بنا دارد، از لحاظ زیبایی نیز بسیار تاثیر گذار است، اگر دقت نموده باشید وقتی به یک فضای ورودی قوسی شکل نگاه می کنید، انگار که فضا شما را به داخل خود می خواند، به همین خاطر آرک یا طاق، حالتی دعوت نماینده در معماری داخلی بوجود می آورد. البته آرک های مرسومی که در آشپزخانه های ایرانی استفاده می گردد اسم صحیح ترشان سقف کاذب است اما بهرحال اینگونه در بین مردم رواج یافته که تزیینات سقف اپن آشپزخانه را به اسم آرک می شناسند. در این مطلب اما ما سراغ مدل های غیرمرسوم و مدرن آرک چوبی اپن آشپزخانه رفته ایم که مخصوص خانه های مدرن و امروری طراحی شده اند.

عکس اپن آشپزخانه ایرانی و خارجی مناسب فضاهای کوچک و عظیم

امروزه بیشترا از کانتر یا صفحه رو کابینتی چوبی برای میز اپن آشپزخانه استفاده می نمایند، چوب در طرح مصنوعی یا طبیعی، ظاهری فوق العاده گرم به آشپزخانه می دهد. حال اگر این طرح چوبی اپن را به قسمت سقف اپن منتقل کنیم، نتیجه واقعا عالی خواهد شد. شکل اولی که در پایین مشاهده می کنید، یک طرح مستقیم و بسیار ساده است، طرحی که برای آشپزخانه های کوچک آپارتمانی فوق العاده شیک و کارا دیده خواهد شد. برای تاثیر بیشتر این دیزاین، استفاده از چراغ آویز اپن در طرح های مدرن و کلاسیک، علاوه بر روشنایی محیط، حالتی بسیار لوکس نیز به ست آرک چوبی اپن آشپزخانه خواهد داد.

مدل آرک آشپزخانه کناف در بیش از 30 طرح مختلف و زیبا

برای افزایش کارایی آرک، می توانید قسمت دیوار آنرا به قفسه های چوبی طبقه بندی شده اختصاص دهید، از این قفسه ها برای بنمایش گذاشتن لوازم دکوری یا بعنوان کابینت ویترین آشپزخانه استفاده خواهید کرد. برای افزایش زیبایی این منطقه نورپردازی هالوژنی توکار داخل یونیت ها می تواند درخشش ظروف کریستالی و بلور شما را دو چندان کند. البته این طرح را زمانی می توان اجرا کرد که فضای کافی برای روی میز داشته باشید، اگر آشپزخانه خیلی کوچکی دارید، مانند آنچه در شکل دوم مشاهده می کنید، استفاده از همان طرح های ساده و مستقیم آرک چوبی اپن آشپزخانه، فکر هوشمندانه تری خواهد بود. البته اگر سقف بلندی دارید، می توانید این فضای قفسه را به خود آرک منتقل نموده و فضای کناره را آزاد بگذارید. شکل های سوم و چهارم همین موضوع را نشان می دهند.

انتخاب رنگ آرک نقش مهمی در نمای کلی کار خواهد داشت. اگرچه رنگ طبیعی خود چوب زیباترین نما در آشپزخانه را بوجود می آورد. اما برای خانه دارهای انرزیک و شاد، شاید رنگ چوب چندان کافی نباشد. انتخاب رنگ تا حدود زیادی به رنگ دیوار و همچنین زمینه آشپزخانه، یعنی رنگ کابینت ها دارد. از آنجایی که دیوار منازل بیشتر سفید و روشن است، استفاده از رنگ های شادی مثل قرمز و زرد، بسیار چشم گیر و جالب خواهد بود. از آنجایی که این رنگ ها بصورت جزئی و ناگهانی خودنمایی می نمایند، کار دیوار تاکیدی یا عنصر تاکیدی دکوراسیون را ایفا نموده و چهره ای فوق العاده جذاب تر به آن می دهند. البته بجای رنگ، می توانید از نورپردازی مخفی یا شکل های قوسی غیرمنتظره نیز بهره ببرید. شکل های زیر تعدادی از این طرح های خلاقانه را نشان می دهد.

آسمان مجازی آشپزخانه چیست وچه فایده هایی دارد؟ [ آنالیز 5 نمونه]

آرک چوبی اپن آشپزخانه آنقدر در دیزاین خانه تاثیر گذار است که می تواند به راحتی به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل گردد. خصوصا وقتی از چوب طبیعی به رنگ طبیعی استفاده می کنیم. حال که تصمیم به استفاده از چوب گرفته اید، بهتر است سراغ دیزاین هایی بروید که هم خلاقانه بنظر برسند و هم لوکس. با اینکار آرک آشپزخانه بعنوان نقطه کانونی منزل معین شده و به شکل کاملا زیبا و تحسین برانگیزی خودنمایی می نماید. در شکل اول پایین مشاهده می کنید که یک طرح خلاقانه چوبی، در زمینه سفید کابینت ها و همینطور سرامیک های سفید آشپزخانه، چقدر زیبا خودنمایی می نماید. در این طرح آرک و میز اپن و حتی جایگاه های میز اپن با یکدیگر ترکیب شده اند و یک یونیت فوق العاده لوکس و شیک را پدید آورده اند. شکل های زیر تعدادی از این طرح های خلاقانه و جالب را نشان می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4702

به "30 مدل آرک چوبی اپن آشپزخانه در طرح های فوق العاده شیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "30 مدل آرک چوبی اپن آشپزخانه در طرح های فوق العاده شیک" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل آرک چوبی اپن آشپزخانه در طرح های فوق العاده شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید