لایحه بودجه 1401 در دولت نهایی شد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری امروز برای کزارش عملکرد 100 روزه با بیان اینکه ما بر تعامل مجلس و دولت تاکید داریم، گفت: باید از حاشیه و مسایل تنش زا در رابطه بین دو قوا پرهیز کنیم تا دود برخی اختلافات به چشم مردم نرود.

لایحه بودجه 1401 در دولت نهایی شد

وی اضافه کرد: در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تعامل خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفت فقط وزیر آموزش و پرورش رای نیاورد که همیشه انتخاب وزیر برای این وزارتخانه با چالش و حساسیت همراه بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دنبال قیاس با دولت قبل در تعامل با مجلس نیستیم، تصریح: برخی کنندگان که با رئیس جمهور جلسه دارند اعلام می کنند حتی یکبار پیروز نشدیم با رئیس جمهور قبلی جلسه داشته باشیم. هر دو هفته چندین مجمع استانی برگزار شده است . تا به امروز رئیس جمهور با 9مجمع استانی جلسه داشته اند و همه کنندگان این مجامع نظرات خود را اعلام کرده اند. در این صد روز رئیس جمهور پنج بار در مجلس حضور یافتند.

حسینی گفت: مصوبات مجلس بدون وقفه ابلاغ می شود و یک مورد هم نبوده است که به تأخیر بیفتد، جلسات سران سه قوه هم منظم برگزار می شود. برنامه ریزی اجرا شده است معاون اول با کمیسیون های مجلس دیدار خواهد داشت که جلسه اول با کمیسیون مالی برگزار شده است.

وی گفت: لایحه بودجه در دولت نهایی شده است قرار شد تعامل و هماهنگی بیشتری با کمیسیون برنامه و بودجه شود و یکشنبه آینده لایحه با حضور رئیس جمهور تقدیم مجلس شود.

حسینی اضافه کرد: 255 مورد سؤال از دولت اجرا شده است و به 4/5 برابر قبل رسیده است که این حق کنندگان است ولی اگر وزرا دایم قرار باشد به سؤالات پاسخ دهند به کار خود نمی رسند. 100 سؤال را فقط سه کننده مطرح کرده اند، بیشترین سؤال از وزارت نیرو شده است، وزیر نو که نقشی در مسایل کم آبی نداشته است ولی 39 سؤال از او طرح شده است ، برنامه ریزی برای حل بحران آب اجرا شده است و دولت توان خود را برای حل بحران به کار برده است. عهد دولت ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال است، کنندگان صبر کنند اگر کم کاری شد، سؤال کنند ولی تازه کار شروع شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اعلام اینکه 557 طرح از سوی کنندگان طرح شده است، گفت: نگاه رئیس جمهور این است که به جای طرح، لایحه تهیه شود زیرا در تهیه لایحه کار کارشناسی دقیق تر انجام می شود و وسایلی مثل بار مالی آن دقیق تر بررسی خواهد شد، باید کنندگان قانع شوند که به جای طرح، لایحه تهیه شود، از کنندگان توقع داریم محدودیت های دولت را در نظر داشته باشند . برخی کنندگان توقع 20 پروژه بزرگ دارند که اجرای همه آنها در توان دولت نیست، انتظار داریم کنندگان واقع بین باشند.

وی تأکید کرد: این دولت، دولت پاسخگو است و به ابهامات و سؤالات پاسخ می دهد.

حسینی اضافه کرد: 140 لایحه از دولت قبل به جای مانده بود که دولت نو باید براساس آیین نامه دولت و مجلس درباره آنها اظهارنظر کند که بررسی 94 لایحه در دولت ادامه می یابد، درباره 15 لایحه تقاضای استرداد شده است و سایر موارد هنوز در مرحله رسیدگی است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8795

به "لایحه بودجه 1401 در دولت نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه 1401 در دولت نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید